Followers

Monday, April 19, 2010

Pertandingan gubahan hantaran & bunga

Kakak ajak masuk pertandingan gubahan bunga dan hantaran. (organise by jawatankuasa komuniti kg kapar). So dah belek2, pk2.. kami decide kakak buat topi dari telekung, aku nak wat lampu tido dari kain pelikat.. Beberapa hari gak aku dok testing camane nak gubah jadi lampu.. akhirnye boleh gak.. tapi aku wat simple je.. tanpa frame gambar. Bunga lak dok google2.. ade la satu ni.. ok gak.. tapi aku tukar sket.. amek basic design je..

Tapi pas daftar rupanye, gubahan bunga tak de .. combine sekali ngan gubahan hantaran n sorang leh antar satu je.. seb bek jiran kakak aku ade.. so bagi nama die... rugi la tak masuk sebab barang2 sume dah ada.. aku kasi bunga kat die.. ajar die sket2 design yang aku plan nak wat.. the rest nanti aku tolong ubah2 mane yang patut.. seb bek leh wat camtu. dorang kate kirenye pembantu la..

Ni la beberapa gubahan hantaran yang ada..

my sis gubah: topi (no 1)

Photobucket

aku punye: lampu (no 2)

Photobucket

my sis: bunga

Photobucket

aku punye: bunga (no 5)

Photobucket

org len:

Photobucket

no 3

Photobucket

no 4
Photobucket

Dat day aku ade gak masuk len2 acara..
-->makan buah lai (no 3)
-->lari dalam guni (no 1)
-->anyam ketupat (no 1) anyam dlm masa limit minit - 8 ketul (terbanyak..hehe..)

so sume sekali aku telah menang 5 hadiah.. tapi sebab jiran kakak aku tolong gak untuk gubahan bunga (no 5) so hadiah tu aku kasi die..
so yang tinggal 4 hamper..
hamper makan buah aku kasi mak mertua kakak since aku pinjam renda2 tuk wat hantaran.. (renda tu kongsi ngan kakak)
hamper anyam ketupat kasi jiran yang tolong kakak aku gubah bunga..
so tinggal la 2 hamper je tuk aku.. tapi dah bukak hamper tu.. aku kasi sket kat mak mertua aku and jiran sebelah rumah aku.. sharing is caring...huhu...

ni la hamper yang telah dimenangi.. tapi tuk gubahan bunga no 5 tu dah kasi siap2 kat die..

Photobucket

2 comments:

Abg Din said...

wah nanti bole order la klu abgdin nak kawin...hehehe

effadyaza said...

wow mmg byk hampernya...anyam ketupat no 1, cayak la...terror2...

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails