Followers

Tuesday, April 13, 2010

Irfan hilang buat seketika

Salam.

Pengalaman kehilangan irfan buat seketika sungguh menyeramkan.

Sabtu lepas(10hb April 2010) lepas aktiviti PTM kat sekolah Irfan, kami g tgk wayang kat Sunway Piramid citer 'Clash of the Titans'.. best gak la citer die.. then masih awal.. so hubby bawak g Shah Alam kat taman.. intention nak g tengok ikan. So kami park kete kat lot parking yg berdepan ngan Seksyen 4 yang paling hampir dengan taman paling besar kat Tasik Shah Alam tu..

Kami kuar je kete, ade promoter dr Takasyimaya jual produk Titan(sum kind of protection for ur car).. die demo sket camane pencuri nak curik kete.. memang terkejut bile tgk die tunjukkan.. not more than 10 seconds pintu kete leh bukak tanpa bunyi alarm kete.. senang2 je kete leh kene curik.. ade a few ways yg dorang tunjuk..

So nak dijadikan cerita, mase dorang tunjukkan cara2 tu.. Irfan dah gerak sengsorang g taman, sesekali mata kitorang akan ushar kelibat die.. tapi sekejap je.. hubby x nampak dah kelibat die..

Punye la gelabah.. kami dok mencari merata tempat.. siap dak2 promoter tu pon cari gak.. aku siap tanye kat sume orang yang ade kat taman tu.. 'nampak tak dak kecik pakai baju belang2 kuning biru jalan kat sini'.. sume tak nampak.. mata dah bergenang.. aku cari smp ke wetworld tapi stil x de sorang pon nampak die..

Aku dah terjerit2, meraung2 menangis kat depan wetworld tu panggil nama Irfan, sume orang pandang.. aku dah x peduli.. kejap2 tepon hubby.. tanye dah jumpe ke tak..

Sekali tu ade kakak ni nak masuk wetworld, cakap kat aku, ade nampak budak kecik jalan sorang2 menghala ke pkns... aku pon kelamkabut berlari ke arah sane.. sambil tu tepon hubby cakap ade orang nampak die kat arah sane.. sambil2 tu tanye gak orang yg lalu kat situ.. dorang kate ade.. tunjuk arah ke sane...

Tak lama tu hubby kate dah jumpe.. die syok men kat taman yang dekat ngan cafe (tempat orang men kayak).. lega hati bile hubby kate dah jumpe.. Alhamdulillah..

Kalo x jumpe la ari tu.. x tau la aku camane.. risau giler.. pastu dak2 promoter dok nyakat aku.. nangis meraung2.. siott je.. sape tak sayang anak... dah la sikit punye susah nak keluor..

Tapi yang pasti kami yg salah.. shud be salah sorang patutnye jaga anak.. aku amek ni as pengajaran for both of us.. Irfan tak salah... die cume budak yang x de akal lg untuk berfikir.. tapi die memang budak yang berani.. berjalan tanpa ibubapa.. dan tak kisah pon bile tak nampak mak bapak die kat depan mata die..

2 comments:

nurarinab said...

akak..akak..bahaya sungguh..takpelah.pengajaran.arina dulu mcm tu gak tp pastu melalak plak x jmpa mak ngn ayh sinri..hahaha

latifah-harun said...

tu la arina.. dak2 len nangis kalo x nampak parents.. tp die ni.. huhhh.. x kisah pon.. lg die suke jalan sorang2.. tp kekadang tu saje je nyorok dr die.. tau melilau mencari (bile dah boring men, baru nak carik)

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails