Followers

Thursday, January 12, 2012

kereta ku

kereta, viva, biru, rosak

ni la kereta ku yg tahun ni (2011) dah bape kali bateri asek kong.. adehhh... minggu ni baru tuko bateri lg.. lg sebulan warranty.. tp sebab dh jadi 2-3 kali.. bek aku tuko baru je.. cari yg mahei sket.. pas ni kene rajin ngecek air bateri... n bateri kali ni pon penutup die rendah.. so lebih senang sket bukak ngecek or nak isi air..

yg lama tu penutup die tinggi, so kalo nak bukak sekat kt besi ateh die.. jd aku pon maleh nak kene bukak segala baru leh isi air.. hihi.. tu pasei bateri kong je.. asek kurang air.. huahuahuaaa...
peh ni kene merajinkan diri.. dah r kete ni asek jalan jauh...

cik abe rajin naek jek.. nak buatkan maleh.. tu yg teman marah beno.. aishhh... mentang2 tu kete bini die.. sume die nak soh bini die buat sendiri..

minggu lepas lak servis econ.. huhu... pak mentua kate kete baru dh kene isi???.. mm.. x le baru beno.. tp die agak musykil la jugak.. takut bocor... so die suh tgk lepas 2-3 bulan lg.. kalo panas balik, kompem mmg bocor..
tp aku dh suh mekanik tu check.. kot2 bocor.. tp die kate x.. gas kurang jek.. so skang ni.. wait n see je la...

pak mentua aku gak baguih.. prihatin... nanti die suh aku letak kete kat umah die.. die nak cuci seat kete yg dh macam ape.. hahaa.. peta negeri mane x tau la.. ngan lantainye penuh pasir.. heee.. almaklum, sume makan minum tido kalo boleh nak buat kt dalam tu.. "anak aku nye khoje lew tu" ... dah bape kali pesan.. berbuih mulot...

4 comments:

Saya Disini said...

rindu nak nek kete biru tu..

latifah-harun said...

x yah le naek.. malu teman.. ;p

Saya Disini said...

gatai ngat la..

latifah-harun said...

nak nek kete tini la... bile nak ajak nek.. meh la bawak dtg sini.. hee

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails